Οι εξεταζόμενοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε θέματα των μαθημάτων Λατινικών, Χημείας και Πληροφορικής
Το Υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων που δόθηκαν σήμερα, Τετάρτη 4 Ιουνίου, από τους μαθητές των Γενικών Λυκείων. Οι εξεταζόμενοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε θέματα των μαθημάτων Λατινικών, Χημείας και Πληροφορικής.
Πιο αναλυτικά, οι μαθητές που ακολουθούν την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών εξετάστηκαν στο μάθημα των Λατινικών, ενώ όσοι φοιτούν στις Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας διαγωνίστηκαν στη Χημεία. Παράλληλα, οι υποψήφιοι της Ομάδας Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής εξετάστηκαν στην Πληροφορική.
«Σημειώνεται ότι από αύριο, Πέμπτη 5 Ιουνίου 2025, οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ θα συνεχίσουν τις πανελλαδικές με εξετάσεις σε μαθήματα ειδικότητας.»
Τα θέματα των Λατινικών
Ο σχολιασμός της ΟΕΦΕ
«Τα σημερινά θέματα των Λατινικών χαρακτηρίζονται ως σαφή και ξεκάθαρα. Δόθηκαν αποσπάσματα από τα κείμενα 24 και 39 και η μετάφραση που ζητήθηκε είναι απλή, χωρίς ιδιαιτερότητες και προβλήματα. Η ερώτηση εισαγωγής (Β1) ήταν κλειστού τύπου (με τη μορφή Σωστού Λάθους) και δεν αναμένεται να δυσκολέψει ιδιαίτερα τους μαθητές παρόλο που υπεισήλθε σε λεπτομέρειες. Η λεξιλογική άσκηση (Β2) κινήθηκε σε αναμενόμενα επίπεδα. Ζητήθηκε από τους μαθητές να αντιστοιχίσουν τις λατινικές λέξεις της μιας στήλης με τις ελληνικές της άλλης όπου όμως περίσσευαν δύο λέξεις. Οι ερωτήσεις της Γραμματικής (Γ1, Γ2), εξέταζαν αρκετά μεγάλο μέρος της ύλης, ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, χωρίς όμως να υπάρχει η πολύ δύσκολη άσκηση ή να ζητείται κάποια εξεζητημένη εξαίρεση. Οι ασκήσεις του Συντακτικού (Δ1, Δ2), δεν παρουσιάζουν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Η Δ1 κινήθηκε στο κλασικό μοτίβο αφού ζητούσε αναγνώριση συντακτικών όρων και αναγνώριση δευτερεύουσας πρότασης. Η Δ2α ζήτησε τη μετατροπή από τον πλάγιο λόγο σε ευθύ, άσκηση που δε ζητήθηκε τα τελευταία 4-5 χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, ζητήθηκε να μετατραπούν δύο πλάγιες ερωτήσεις σε ευθείες κι ένα ειδικό απαρέμφατο σε κύρια πρόταση κρίσεως. Η Δ2β ήταν συνηθισμένη μεν, επρόκειτο για μια απλή μετατροπή από ενεργητική σε παθητική σύνταξη, αρκετά απαιτητική δε γιατί έπρεπε να αλλάξουν 9 λέξεις. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές και όσοι αντιμετώπισαν το μάθημα και την εξέταση με σοβαρότητα και ψυχραιμία δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να αριστεύσουν».
Τα θέματα της Χημείας
Ο σχολιασμός της ΟΕΦΕ
«Τα θέματα της Χημείας μπορούν να χαρακτηριστούν μέτριας δυσκολίας, με αναμενόμενη διακύμανση των λεπτομερειών κατά την επίλυση των ερωτημάτων κάθε θέματος. Το πρώτο θέμα δεν παρουσιάζει δυσκολίες για τους υποψηφίους οι οποίοι έχουν ασχοληθεί επαρκώς όλη τη χρονιά. Το δεύτερο θέμα στην πλειονότητα των ερωτημάτων του έχει αναμενόμενες απαντήσεις με λίγες λεπτομέρειες, οι οποίες χρειάζονται προσοχή. Το τρίτο και τέταρτο θέμα απαιτούν καλή γνώση των αντίστοιχων δεδομένων των κεφαλαίων και προσοχή στις λεπτομέρειες στο τέλος των απαντήσεων».
Τα θέματα της Πληροφορικής