Η στατιστική ανάλυση των θέσεων
Ορισμένοι ταξιδιώτες συχνά αναρωτιούνται ποιο σημείο μέσα σε ένα αεροσκάφος προσφέρει τις περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης σε περίπτωση ατυχήματος. Διάφορες έρευνες που έχουν εστιάσει σε αεροπορικά δυστυχήματα αποκαλύπτουν ότι ορισμένες θέσεις στη καμπίνα είναι στατιστικά πιο ασφαλείς από άλλες.
Σε δημοσίευμά του, το περιοδικό TIME παρουσιάζει τα αποτελέσματα μιας μελέτης βασισμένης σε δεδομένα τριών και πλέον δεκαετιών, η οποία έδειξε πως όσοι κάθονται στις μεσαίες θέσεις στο πίσω μέρος του αεροπλάνου διατρέχουν τον μικρότερο κίνδυνο, με το ποσοστό θνησιμότητας να αγγίζει μόλις το 28%.
Στον αντίποδα, η έρευνα έδειξε ότι τα καθίσματα στον διάδρομο που βρίσκονται στο μεσαίο τμήμα της καμπίνας σχετίζονται με το υψηλότερο ποσοστό θανάτων, που φτάνει το 44%.
Κομβικής σημασίας για την επιβίωση είναι και η απόσταση από τις εξόδους κινδύνου, ειδικά σε περιπτώσεις όπου η γρήγορη απομάκρυνση από το αεροσκάφος είναι κρίσιμη, όπως συνέβη και στο τραγικό δυστύχημα στην Ινδία που στοίχισε τη ζωή σε 290 άτομα. Ο μοναδικός επιζών του Boeing 787-8 Dreamliner καθόταν δίπλα σε μια τέτοια έξοδο.
Η στατιστική ανάλυση των θέσεων έδειξε ακόμη ότι το συνολικό ποσοστό θνησιμότητας ήταν 32% για τις πίσω θέσεις, 39% για τη μεσαία ζώνη και 38% για το εμπρόσθιο τμήμα.
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι όσοι κάθονται εντός πέντε σειρών από κάποια από τις εξόδους κινδύνου έχουν αυξημένες πιθανότητες επιβίωσης, σε περίπτωση άμεσης ανάγκης εκκένωσης.
Αξίζει, ωστόσο, να τονιστεί πως σύμφωνα με ειδικούς στην πολιτική αεροπορία, τα αεροπορικά ατυχήματα είναι εξαιρετικά σπάνια. Η ασφάλεια εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη συμμόρφωση των επιβατών με τις οδηγίες του πληρώματος και τη σωστή κατανόηση των διαδικασιών έκτακτης ανάγκης.
Συνοψίζοντας, η ανάλυση του TIME καταλήγει στο ότι οι επιβάτες που επιλέγουν μια μεσαία θέση στο πίσω τμήμα του αεροσκάφους, κατά προτίμηση κοντά σε έξοδο, ενδέχεται να έχουν περισσότερες πιθανότητες διάσωσης σε περίπτωση ατυχήματος.












