Σφοδρή επίθεση κατά της Ελλάδας για τις καθυστερήσεις στις πτήσεις
Η Ryanair προχώρησε σε δριμεία κριτική εναντίον της Ελλάδας και αρκετών άλλων ευρωπαϊκών χωρών, κατηγορώντας τις για τις χρόνιες καθυστερήσεις στον τομέα του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και ζητώντας την άμεση παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ο επικεφαλής της εταιρείας, Michael O’Leary, χαρακτήρισε ως «σκάνδαλο» την ελλιπή στελέχωση και την κακή διοίκηση στις αρμόδιες αρχές, που – όπως υποστήριξε – έχουν οδηγήσει σε σοβαρές δυσλειτουργίες, επηρεάζοντας χιλιάδες πτήσεις και προκαλώντας μεγάλη ταλαιπωρία στους επιβάτες. Στο στόχαστρο της κριτικής του βρέθηκαν η Γαλλία, η Γερμανία, η Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ελλάδα, για τις οποίες δήλωσε πως η κατάσταση έχει ξεπεράσει κάθε όριο. «Δεν μπορεί πλέον να γίνει ανεκτό», επισήμανε με έντονο ύφος.
Η εταιρεία παρουσίασε και σχετική σύγκριση ανάμεσα σε πέντε χώρες με τα μεγαλύτερα προβλήματα και σε πέντε άλλες με τα καλύτερα αποτελέσματα σε επίπεδο καθυστερήσεων. Όπως ανακοίνωσε η Ryanair, το 2023 επηρεάστηκαν 3.380 από τις πτήσεις της λόγω καθυστερήσεων ελέγχου στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ στη Γαλλία καταγράφηκαν 35.100 περιπτώσεις. Αντίθετα, στη Σλοβακία μόλις 210 πτήσεις επηρεάστηκαν και στην Ιρλανδία μόνο 70.
«Οι επιβάτες μας έχουν βαρεθεί αυτές τις καθυστερήσεις»
Ο O’Leary δεν μάσησε τα λόγια του, αποκαλώντας τις αρμόδιες υπηρεσίες στις πέντε προαναφερθείσες χώρες «απελπιστικά κακοδιαχειριζόμενες». Τόνισε: «Η διαφορά είναι ότι πρόκειται για προστατευόμενα κρατικά μονοπώλια, που δεν ενδιαφέρονται για την εξυπηρέτηση πελατών, δεν ενδιαφέρονται για τους επιβάτες και δεν ενδιαφέρονται ούτε για τους πελάτες των αεροπορικών εταιρειών τους. Κάθε χρόνο έχουν έλλειψη προσωπικού και ευθύνονται για πάνω από το 90% των καθυστερήσεων στην Ευρώπη, γεγονός που προσθέτει ένα επιπλέον 10% στις εκπομπές ρύπων των αερομεταφορών στην Ευρώπη».
Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας: «Η Ryanair, οι πελάτες μας και οι επιβάτες μας έχουν βαρεθεί αυτές τις αναπόφευκτες καθυστερήσεις του ATC, τις οποίες μας επιβάλλουν κάθε καλοκαίρι οι Γάλλοι, οι Γερμανοί, οι Ισπανοί, οι Έλληνες και οι Βρετανοί. Το μόνο που χρειάζεται για τη σωστή διαχείριση της υπηρεσίας ATC τους είναι να προσλάβουν και να εκπαιδεύσουν επαρκείς ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, όπως έχουν ήδη δείξει οι Ιρλανδοί, οι Δανοί, οι Ολλανδοί, οι Βέλγοι και οι Σλοβάκοι. Είναι καιρός να σταματήσει αυτή η ευρωπαϊκή κακοδιαχείριση και ανικανότητα ή να ανοίξουν οι υπηρεσίες ATC της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ισπανίας, της Ελλάδας και του Ηνωμένου Βασιλείου στον ανταγωνισμό».