Οι καταστηματάρχες της πόλης προσπαθούν να δελεάσουν το καταναλωτικό κοινό
και να «ζεστάνουν» λίγο την κατά τα άλλα υποτονική αγορά
Ξεκίνησαν οι προσφορές στα καταστήματα του κέντρου της Θεσσαλονίκης, πριν από την επίσημη έναρξη των θερινών εκπτώσεων στις 14 Ιουλίου.
Οι καταστηματάρχες της πόλης, σε μια προσπάθεια να δελεάσουν το καταναλωτικό κοινό και να «ζεστάνουν» λίγο την κατά τα άλλα υποτονική αγορά, ξεκίνησαν προσφορές 20, 30 μέχρι και 50% στα κομμάτια της νέας κολεξιόν.
Οι επαγγελματίες του λιανεμπορίου τονίζουν στην Karfitsa ότι η αγορά διανύει μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο, καθώς η οικονομική στενότητα των καταναλωτών και τα αυξημένα έξοδα για τις υποχρεώσεις τους, δεν αφήνουν περιθώρια για ψώνια ειδών ένδυσης και υπόδησης.
«Υπάρχει στενότητα στον κόσμο. Πρέπει κάνει να γίνει για την ακρίβεια στα τρόφιμα και στην ενέργεια. Οι περισσότεροι μισθοί είναι γύρω στα 850 ευρώ. Πώς να τα βγάλει κάποιος πέρα με τις υποχρεώσεις του; Και τι να μείνει για να ψωνίσει κάτι για τον εαυτό του;», αναφέρει στην Karfitsa η Θωμαή Αγγελίνη, η οποία διατηρεί οικογενειακή επιχείρηση με είδη ένδυσης επί της Αγίας Σοφίας.
Και προσθέτει: «Προσπαθούμε να έχουμε καλές τιμές για να υπάρχει ανταπόκριση από τον κόσμο. Πολλοί βέβαια κάνουν παζάρια, παρότι οι τιμές μας είναι χαμηλές. Ήδη μας ρωτάνε επίσης πότε αρχίζουν οι εκπτώσεις και ρωτάνε τι εκπτώσεις θα κάνουμε εμείς».
Ο Βασίλειος Κατάκαλος, ιδιοκτήτης καταστήματος παιδικών ενδυμάτων επί της Εγνατίας έχει ξεκινήσει προσφορές εδώ και μερικές ημέρες στην επιχείρησή του. Ωστόσο η κίνηση είναι ακόμη πολύ μειωμένη. «Στην Εγνατία οι τιμές είναι έτσι κι αλλιώς χαμηλές. Οι περισσότεροι θα πάνε στα brand names. Δεν υπάρχει αισιοδοξία. Με την έλευση του μετρό έχουμε μείωση τζίρου, γιατί πολύς κόσμος προσπερνάει πια την Εγνατία και δε χρησιμοποιεί λεωφορεία», παρατηρεί, μιλώντας στην Karfitsa.
«Με αυτές τις εκπτώσεις, αν ήμασταν σε άλλη χρονική περίοδο θα είχαμε ουρές από πελάτες στα καταστήματα. Σήμερα δε γυρνάνε ούτε το κεφάλι να δουν τι προσφέρεις», δηλώνει στην Karfitsa ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης.
Ο κ. Φιλιππίδης υπογραμμίζει ότι οι Θεσσαλονικείς δυσκολεύονται να κάνουν αγορές σε είδη δεύτερης ανάγκης, όπως τα ρούχα και τα παπούτσια, ενώ η τουριστική κίνηση στην πόλη δε φαίνεται να ωφελεί τα καταστήματα του λιανεμπορίου.
«Εμείς πάντα ζούμε με την ελπίδα. Περιμένουμε να αλλάξουν τα πράγματα. Το συγκεκριμένο διάστημα ο τζίρος είναι στα χειρότερά του. Έχουμε μεγάλες δυσκολίες. Ελπίζουμε με τις προσφορές που ξεκίνησαν πριν από την έναρξη των θερινών εκπτώσεων, να κινήσουμε το ενδιαφέρον του καταναλωτή. Βέβαια η ανταπόκριση δεν είναι μεγάλη. Ο κόσμος κυκλοφορεί στην αγορά αλλά δεν κρατάει σακούλες», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Και προσθέτει: «Υπάρχει απογοήτευση. Βλέπουμε πως ο κόσμος βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Με την έναρξη των θερινών εκπτώσεων ίσως βελτιωθεί λίγο ο τζίρος των καταστημάτων, ο οποίος αυτή τη στιγμή είναι ανύπαρκτος».
Σημειώνεται πως οι θερινές εκπτώσεις αρχίζουν στις 14 Ιουλίου και θα διαρκέσουν μέχρι και τις 31 Αυγούστου.