No Result
View All Result
12/10/2025 - 14:16
21 °c
Athens
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Ζώδια
epolitical.gr
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Ζώδια
epolitical.gr
No Result
View All Result

Συζήτηση στη Βουλή για την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων

Από POLITICAL NEWSROOM
17 Ιουλίου 2025

Οι 3 βασικοί πυλώνες

Άρχισε στη Βουλή η συζήτηση του νομοσχέδιου για την αναβάθμιση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων, με τις ομιλίες των εισηγητών των κομμάτων.

Το σχέδιο νόμου, όπως το παρουσίασε προ ημερών ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, οργανώνεται γύρω από τρεις βασικούς πυλώνες:

1. Αναβάθμιση δομών ασφάλειας και τεχνολογικής εποπτείας του σιδηροδρομικού δικτύου

  • Ίδρυση Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας, που θα λειτουργεί ως «πύργος ελέγχου» του σιδηροδρόμου, με δυνατότητα real-time παρακολούθησης του συνόλου του δικτύου, άμεσης καταγραφής εντολών και συμβάντων, και ενεργοποίησης μηχανισμών ακινητοποίησης συρμών σε περίπτωση κινδύνου.
  • Υποχρεωτική εγκατάσταση καμερών σε θαλάμους οδήγησης αμαξοστοιχίας, σταθμαρχεία και κρίσιμες υποδομές, καθώς και αυτοματοποιημένο λογισμικό εποπτείας.
  • Ψηφιακή πλατφόρμα ενημέρωσης Railway.gov.gr, με ενσωματωμένο γεωεντοπισμό μέσω HEPOS (ακρίβεια έως 5 εκατοστών) και προβολή της θέσης κάθε αμαξοστοιχίας σε πραγματικό χρόνο.
  • Καθιέρωση Ψηφιακού Μητρώου Σιδηροδρομικών Δεδομένων και ηλεκτρονικού συστήματος alerts για παραβάσεις του Κανονισμού Κίνησης.

2. Θέσπιση νέων ασφαλιστικών δικλείδων, συμμόρφωση με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και αυστηρότερη εκπαίδευση, αξιολόγηση και κυρώσεις για το σιδηροδρομικό προσωπικό

  • Υποχρεωτικές ψυχομετρικές, ιατρικές και λειτουργικές δοκιμασίες για όλους τους εργαζομένους σε κρίσιμα καθήκοντα, σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις.
  • Καθιέρωση του θεσμού του προϊσταμένου Αμαξοστοιχίας, με ρόλο διευθυντή της αμαξοστοιχίας, δυνατότητα παρέμβασης και ακινητοποίησης σε περίπτωση παραβίασης ή αδυναμίας μηχανοδηγού.
  • Σύστημα κατηγοριοποίησης παραβάσεων και παρακολούθησης της συμπεριφοράς κάθε υπαλλήλου, με δυνατότητα απομάκρυνσης και, σε περίπτωση ολιγωρίας της εταιρείας, αναστολής άδειας λειτουργίας.
  • Συμμόρφωση με ευρωπαϊκό πλαίσιο ως προς την ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/798 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

3. Νέα εταιρική δομή στον ΟΣΕ και οργανωτική ενίσχυση κρίσιμων φορέων

  • Μετατροπή του ΟΣΕ σε «Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι ΑΕ», με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, δυνατότητα προσλήψεων με ευέλικτες διαδικασίες και δυνατότητα προσέλκυσης στελεχών από τον ιδιωτικό τομέα ή το εξωτερικό.
  • Οργανωτική ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, με ταχεία στελέχωση και σύσταση Ειδικής Μονάδας Επιθεωρητών.
  • Θέσπιση Ενιαίου Σχεδίου Αντιμετώπισης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, κρατικών και ιδιωτικών.

Ο κ. Βασιλειάδης αναφέρθηκε σε νομοσχέδιο, που αποτελεί

«Mία εκ βάθρων μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία, η οποία στοχεύει να ανανεώσει τη λειτουργία του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα» μίλησε ο εισηγητής της πλειοψηφίας, Λάκης Βασιλειάδης. Σύμφωνα με τον βουλευτή της ΝΔ, «στόχος αυτής της μεταρρύθμισης είναι να αναβαθμίσουμε τον σιδηρόδρομο με βάση τα πιο σύγχρονα διεθνή πρότυπα, αλλά και να αυξήσουμε τα επίπεδα ασφάλειάς του, για να αποφύγουμε μια επανάληψη ενός τραγικού δυστυχήματος, όπως τα Τέμπη. Η βασική φιλοσοφία του σχεδίου νόμου εδράζεται σε ένα τρίπτυχο αξιών: πρόληψη, διαφάνεια, λογοδοσία»

Την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την ανάπτυξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, η οποία στηρίζεται

«Στην επιστημονική τεκμηρίωση, στη θεσμική σοβαρότητα και στα ευρωπαϊκά πρότυπα» κατέθεσε ο εισηγητής της μειοψηφίας, Τ. Νικολαΐδης, προαναγγέλλοντας ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης. Μεταξύ των στοιχείων της πρότασης του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Νικολαΐδης είπε ότι «στον τομέα της διοικητικής αναδιάρθρωσης και εποπτείας προτείνουμε τη συγκρότηση του Εθνικού Εκτελεστικού Συμβουλίου Σιδηροδρομικών Μεταφορών, την ενίσχυση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και την επανεξέταση της σχέσης με τη Hellenic Train».

Οι πραγματικοί στόχοι του νομοσχεδίου είναι να καλύψει το αφήγημα Καραμανλή, που λέει ότι την ευθύνη για τον σιδηρόδρομο δεν την έχει το κράτος δια των οργάνων εκτελεστικής εξουσίας, αλλά δια των υπαλλήλων, να εξυπηρετήσει συμφέροντα που «κερδίζουν» από την απαξίωση του σιδηροδρόμου και να συνεχίσει την παράδοση των ημετέρων, των ρουσφετιών και της αναθέσεων, είπε ο αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλ. Μεϊκόπουλος.

Με τα ίδια σάπια υλικά που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών επιδιώκει η κυβέρνηση δήθεν να αναβαθμίσει την ασφάλεια στους σιδηρόδρομους, διαμορφώνοντας, όμως, στην πραγματικότητα τις προϋποθέσεις για νέα εγκλήματα, τόνισε ο αγορητής του ΚΚΕ, Βασίλης Μεταξάς, που είπε ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο. Το ΚΚΕ πρόσθεσε, είναι με ένα σιδηρόδρομο σύγχρονο, ασφαλή, φθηνό, αποκλειστικά δημόσιο, χωρίς καμία επιχειρηματική δράση που θα λειτουργεί για την κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών.

Προτείνουμε την ίδρυση μιας δημόσιας εταιρείας σιδηροδρομικού έργου, είπε η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Μαρία Αθανασίου: «Δεν γίνεται να συνεχίσουμε να είμαστε η μόνη χώρα ευρωπαϊκά που στις επιβατικές μεταφορές το μονοπώλιο να κατέχει μια ιδιωτική εταιρεία, είπε η κ. Αθανασίου, καταψηφίζοντας το εμβαλωματικό, όπως το χαρακτήρισε, νομοσχέδιο.

Η αγορήτρια της Νέας Αριστεράς, Πέτη Πέρκα, είπε ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, τονίζοντας ότι ενώ η Ευρώπη επανεθνικοποιεί τον σιδηρόδρομο, η Ελλάδα αποτελεί θλιβερή εξαίρεση.

Την άμεση παύση επιβατικών δρομολογίων, μέχρι την πλήρη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας, ζήτησε ο αγορητής της Νίκης, Νίκος Βρεττός, ο οποίος είπε ότι θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο, καθώς «δεν ανταποκρίνεται στο μέγεθος της τραγωδίας των Τεμπών και στις προσδοκίες του λαού για φθηνό, ασφαλή και ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο».

Το τρίτο νομοσχέδιο που κατέθεσε η ΝΔ από το 2019 υποδηλώνει την απουσία και καθαρού στρατηγικού σχεδιασμού, αλλά και επαρκούς πολιτικής βούλησης να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα άμεσα και αποτελεσματικά, είπε ο αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλ. Καζαμίας.

Η ανεξάρτητη βουλευτής, μέλος του Κινήματος Δημοκρατίας, Ραλλία Χρηστίδου, είπε ότι απαιτείται ενιαίος δημόσιος φορέας σιδηροδρόμων, σιδηροδρομικό δίκτυο που καλύπτει όλη τη χώρα, αυξήσεις στο προσωπικό και όχι σε μάνατζερ με αδιαφανείς προσλήψεις, μισθολογική αποκατάσταση των εργαζομένων, τακτικές επιμορφώσεις, ιδιαιτέρως των μηχανοδηγών, σταθμαρχών, και άλλων στελεχών πρώτης γραμμής.

Tags: αναβάθμιση σιδηροδρόμωνΒουλή
Αναρτήθηκε από:
POLITICAL NEWSROOM

POLITICAL NEWSROOM

ShareTweet
Previous Post

Καταγγελία για εργοδότη στην Πάτρα που φέρεται να επιτέθηκε και να κλείδωσε εργαζόμενη σε αποθήκη!(video)

Next Post

Η Μαρία Κορινθίου δηλώνει ξανά… ερωτευμένη! (video)

Related Posts

Πολιτική

Γ. Γεραπετρίτης: Αναβάλλεται η συνάντηση με τον Γερμανό ομόλογό του – Συνοδεύει τον Μητσοτάκη στη σύνοδο για τη Γάζα

Από POLITICAL NEWSROOM
12 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Κ. Μητσοτάκης: Στο υπ. Άμυνας η ευθύνη για το Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη – «Οφείλουμε να διαφυλάξουμε τον χαρακτήρα του»

Από kiordanidi
12 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Άκης Σκέρτσος: Οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης για τον αυτισμό – «Να δώσουμε ορατότητα και ίσες ευκαιρίες»

Από POLITICAL NEWSROOM
12 Οκτωβρίου 2025
Τέλος εποχής για την πολιτική διαφήμιση στην Ευρώπη: Ο νέος κανονισμός αλλάζει τα πάντα
Πολιτική

Τέλος εποχής για την πολιτική διαφήμιση στην Ευρώπη: Ο νέος κανονισμός αλλάζει τα πάντα

Από POLITICAL NEWSROOM
12 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Καταγγελία εργαζόμενων ΣΥΡΙΖΑ: Έχουμε 4 μήνες απλήρωτοι

Από Χρήστος Μυτιλινιός
11 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Τσουκαλάς: “Χιονοστιβάδα σκανδάλων με υπογραφή Μητσοτάκη”

Από POLITICAL NEWSROOM
11 Οκτωβρίου 2025
Next Post

Η Μαρία Κορινθίου δηλώνει ξανά... ερωτευμένη! (video)

No Result
View All Result

ΔΙΑΒΑΣΤΕ online την εφημερίδα Political

Αρ. Φύλλου #1258
ΑΡΧΕΙΟ

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ


Τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

δημοσκόπηση - Εκλογές
Πολιτική

Πανελλαδική δημοσκόπηση της “P”: Ξεκάθαρη κυριαρχία ΝΔ, αδειάζει την Κεντροαριστερά ο Τσίπρας

Από Χρήστος Μυτιλινιός
9 Οκτωβρίου 2025
Politically Incorrect

Το «κωλόπαιδο» στο Κολωνάκι, το deal που δεν έγινε, ο πρέσβης κι ο εφοπλιστής

Από POLITICAL NEWSROOM
11 Οκτωβρίου 2025
Χρηματιστήριο Αθηνών - Euronext
Οικονομία

Η σκανδαλώδης απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς στη δημόσια πρόταση του Euronext για την εξαγορά της ΕΧΑΕ

Από POLITICAL NEWSROOM
7 Οκτωβρίου 2025
Πολιτική

Ο Άδωνις ισοπέδωσε το αφήγημα του Global Sumud Flotilla για τη Γάζα

Από Χρήστος Μυτιλινιός
9 Οκτωβρίου 2025
epolitical.gr

ePolitical Info

  • Όροι Χρήσης – Πολιτική Απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία & Διαφήμιση

Follow Us

© 2025 All Rights Reserved - Powered by FOCUS ON GROUP

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

No Result
View All Result
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΕΛΛΑΔΑ
    • Αυτοδιοίκηση
    • Δικαιοσύνη
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • POLITICALLY INCORRECT
  • OFF THE RECORD
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
    • Αυτοκίνητο
  • LIFESTYLE
    • Ζώδια